یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ |۲۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 28, 2024
محمدی عراقی

عضومجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: علما در اسلام جایگاه والایی دارند و به همان اندازه هم مسئولیت آنان سنگین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» درتهران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در کنفرانس بین المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین با تاکید بر نقش اساسی علما ومتفکران دینی درتحولات جوامع اظهارداشت: درطول تاریخ بارها دیده ایم که هر جا انقلاب و نهضتی پایه گذاری شده ، رهبر و هدایت گر آن از شخصیت های اسلامی بوده است لذا هرگاه در جامعه ای اندیشمندان و علما به وظیفه خود عمل کنند آن جامعه به پیروزی می رسد و اگر این متفکران و علمای دین درانجام وظیفه کوتاهی ویا به وظیفه خود عمل نکنند، جامعه به سمت سقوط و نابودی پیش می رود.

وی ادامه داد: دنیای امروز در حال تغییروتحول است و به برکت بیداری اسلامی، پیروزی انقلاب اسلامی، جریان مقاومت اسلامی در منطقه و به برکت خون شهدا، نقشه های استکبار جهانی برای در اختیار گرفتن منطقه به هم خورده است و آنها عصبانی شده و توطئه های خود را بیشتر کرده اند و اینجاست که مسئولیت علما سنگین تر می شود و احساس نیاز به تشکیل اتحادیه ای قوی از تشکل های جهان اسلام بیشتر از هر زمانی احساس می شود.

حجت الاسلام محمدی عراقی درپایان با تاکید بر اعمال ضد دین و ضد بشری گروه های افراطی درمنطقه گفت: علمای اسلام باید به مقابله با فتنه های تکفیری و گروه های افراطی که در پی بد نام کردن اسلام اصیل هستند، برخیزند. 313/34

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha